OHJEITA OSTAMISEEN

TUOTTEET

Mitä kuntoluokkanne tarkoittavat?


Myymme verkkokaupassa monen kuntoisia tuotteita ja ostopäätöstä helpottamaan olemme jakaneet tuotteet neljään kategoriaan: 1) ERINOMAINEN (Ei mainittavaa virhettä, mutta kangas saattaa olla kulunut.) 2) HYVÄ (Saattaa olla tahraa tai kulumaa, mutta vaate on käyttökelpoinen sellaisenaan.) 3) KOHTALAINEN (Pikkuvirheitä, jotka on korjattavissa. Puuttuu jotain osia tai on likaa.) 4) PELASTA MINUT (Paljon käytetty. Saadakseen käyttökelpoisen tuotteen, on nähtävä jonkin verran vaivaa.)




Miksi ilmoitatte arvioidun kokoluokan?


Valikoimissamme on tuotteita, jotka ovat ompelijan tekemiä tai joissa ei muista syistä ole ilmoitettu kokoa. Sellaisiin tuotteisiin lisäämme arvioidun koon nykyaikaisia mittataulukoita hyödyntäen. Myymme monen eri vuosikymmenen muotia ja eri aikakausina vaatteiden kokotaulukoissa on tapahtunut muutoksia. Arvioiduilla kokomerkinnöillä olemme pyrkineet myös ilmoittamaan esimerkiksi minkä kokoinen jonkin tietyn aikakauden vaate olisi nykymittapuulla. Tästä syystä sama tuote saattaa löytyä useasta kokoluokituksesta.




Miksi tuotteessa ei ole materiaalitietoja?


Materiaalitiedot merkitään yleensä vaatteen nurjalla puolella olevaan pesulappuun. Siitä löytyy lisäksi valmistajan nimi, valmistusmaa, pesuohjeet ja joskus myös vaatteen koko. Aina ei pesulappua ole (esim. ompelijan tekemä vaate tai lappu on leikattu pois) tai sen tiedot ovat haalistuneet. Tällöin emme voi olla varmoja, mistä materiaalista tuote on valmistettu. Pyrimme antamaan arvion materiaalista tai kuvauksen siitä miltä se tuntuu, mutta se on vain arvio eikä aina välttämättä osu sataprosenttisesti oikeaan. Mikäli tarvitset lisätietoa vaatteesta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.




Myyttekö vain merkkitavaraa?


Myymme sekä merkkitavaraa että tuotteita, joissa ei eri syistä ole merkkitietoja. Useissa tuotteissa tuotetiedot saattavat olla haalistuneet niin, ettei niistä saa selvää, vaikka tuote itsessään on yhä käyttökuntoinen. Myös merkkitavarassa saattaa olla virheellisiä tai vaikeasti selvitettäviä tietoja. Loved by NXT ei ole vastuussa valmistajan ilmoittamista tiedoista tai niissä esiintyvistä virheistä. Tuoteryhmä, jota emme tarjoa verkkokaupassamme, on piraattituotteet. Pyrimme tarkastamaan tuotteen aitouden ennen verkkokauppaan laittamista, ja mahdolliset tuoteväärennökset jätämme pois valikoimistamme, mutta valitettavasti aina ei ole mahdollista tietää varmasti, onko tuote aito vai väärennös. Mikäli epäilet ostaneesi meiltä piraattituotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.




Mistä tiedän, onko vaate minulle sopiva?


Ilmoitamme tuotekuvauksessa kunkin tuotteen oleelliset mitat ja niiden mittauskohdat. Koska kokomerkinnöissä esiintyy aikakausien ja valmistajien osalta suuriakin eroja ja tekemämme kokoarviot ovat vain arvioita, suosittelemme, että ennen ostopäätöksen tekemistä tarkistat mittaamalla, onko tuote sopiva. Tarkistaessasi omat mittasi suosittelemme lisäämään rinnan-, vyötärön- ja lantionympäryksiin väljyysvaran (3cm), jotta liikkuminen vaatteessa olisi mahdollista.




Ovatko tuotteet puhtaita


Loved by NXT poimii tuotteensa Nextiili ry:lle tehtyjen lahjoituksien joukosta. Nextiili pyytää asiakkaitaan lahjoittamaan vain pesupuhdasta ja hajutonta tekstiiliä, sillä tekstiilien pesumahdollisuutta ei yhdistyksessä ole. Emme voi olla varmoja, ovatko kaikki lahjoitetut tuotteet tulleet meille pesukoneen kautta, mutta valikoimme verkkokauppaan vain puhtaimmat ja hajuttomimmat vaatteet. Mikäli vaatteessa on esim. tahra, joka on todennäköisesti saatavissa pois tahranpoistolla, ilmoitamme siitä tuotteen kuvauksessa. Ostatpa käytetyn tekstiilin mistä tahansa, kehoitamme aina pesemään tuotteen ennen käyttöä tai vaatekaappiin laittoa. Jos et jostakin syystä pysty tuotetta pesemään, ovat pakastaminen tai saunoittaminen seuraavaksi parhaat vaihtoehdot.





OSTAMINEN / TOIMITUKSET

Mitkä maksutavat ovat käytössä verkkokaupassanne?


Tällä hetkellä hyväksymme yleisimmin käytetyt pankki- ja luottokortit mukaan lukien Visa, Visa Electron ja MasterCard.




Paljonko postitus maksaa


Valittavanasi on seuraavat toimitustavat: • Postipaketti 6,50€ • Matkahuollon paketti 6,60€ • Nouto Nextiilin myymälästä Lielahdesta 0€. Mikäli tuote lähetetään sinulle, lisätään postimaksuun toimituskulut 2€.




Kuinka kauan toimituksessa kestää?


Postitamme tuotteita tiistaisin ja perjantaisin. Posti ja Matkahuolto lupaavat toimittaa paketit perille 1–3 päivässä. Emme ole vastuussa toimittajien tekemistä virheistä, mutta mikäli paketin saapumisessa kestää kauemmin kuin 8 arkipäivää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos olet valinnut toimitustavaksi Nouto Nextiilin myymälästä, ovat tuotteet noudettavissa kahden työpäivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Tarkistathan myymälän aukioloajat osoitteesta www.nextiili.fi.




Miksi en ole saanut saapumisilmoitusta?


Lähetämme tilauksia tiistaisin ja perjantaisin ja ne ovat perillä pääsääntöisesti 1–5 arkipäivässä. Saapumisilmoituksen vastaanottaminen edellyttää, että olet täyttänyt tilauksen tiedot -vaiheessa puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi oikein. Mikäli et jostain syystä ole saanut tilaustasi 8 arkipäivän kuluessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.




Mitä tapahtuu, jos en nouda tilausta?


Tilatun tavaran noutamatta jättämistä ei katsota kaupan peruuttamiseksi.

Loved by NXT perii tilauksista, jotka on jätetty noutamatta tekemättä peruutus- tai palautusilmoitusta, erillisen 20€:n maksun. Kauppa katsotaan tällöin rauenneeksi ja palautamme asiakkaalle ostosten summan vähennettynä edellä mainitulla 20€ erillisellä maksulla ellei asiakas erikseen sovi kanssamme lähetyksen uudelleentoimittamisesta. Noutamattoman lähetyksen aiheuttamat lisäkulut peritään asiakkaalta ennen kuin lähetys voidaan uudelleentoimittaa.
Huomaathan, että Posti ja Matkahuolto veloittavat noutamattomien lähetysten takaisinlähettämisestä postituskulujen hinnan, joka tulee asiakkaan maksettavaksi. Voit lukea lisää asiasta yleisistä ehdoistamme.




Missä kivijalkamyymälänne sijaitsee?


Loved by NXT -verkkokaupan tilaukset voi myös noutaa Nextiilin myymälästä. Myös tuotteiden palautuksen voi halutessaan tehdä myymälään. Osoitteemme Lielahdessa on Harjuntausta 3 A 33400 Tampere Myymälän ajantasaiset aukioloajat löydän Nextiilin kotisivuilta.





PALAUTUKSET

Voinko palauttaa tuotteita?


Kyllä. Voit halutessasi palauttaa tuotteen meille 14 kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Toimi näin: • Pakkaa tuotteet siististi ja liitä mukaan alkuperäinen lähetyslista • Palauta tilaus joko Matkahuollon tai Postin toimipisteen kautta tai tuo se Nextiilin myymälään Lielahteen. • Täytä palautuslomake ja lähetä se sähköpostitse asiakaspalveluumme. Muistathan, että olet vastuussa siitä, että palautuksesi tulee meille perille, joten säilytäthän huolellisesti palautuksen lähetyksestä saamasi kuitin. Kuitista ilmenee paketin seurantakoodi. Tarkemmat ohjeet palautukseen ja palautusilmoituksen tekemiseen löydät täältä.




Tilaamassani tuotteessa on reikä tai tahra, kuinka toimin?


Käymme kaikki myymämme vaatteet huolellisesti läpi, ja ilmoitamme havaitsemistamme virheistä tuotteen kuvauksessa. Luethan siis kuvauksen huolella ja punnitset ovatko mainitut ominaisuudet mielestäsi hyväksyttäviä. On myös mahdollista, että tarkkasilmäisimmätkin meistä erehtyvät ja jokin oleellinen vika tuotteessa jää kirjaamatta ylös. Mikäli tuote ei mielestäsi vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa reklamaatiosta viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti asiakaspalveluumme. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on virheestä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle.




Voinko palauttaa tuotteen, jos Loved by NXT:n tuotelappu puuttuu?


Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin missä se on verkkokaupastamme lähtenyt. Näin ollen jos tuotteeseen on tullut esim. meikkivoidetahroja sovituksesta tai siihen kiinnitetty Nextiilin tai Loved by NXT:n tuotelappu on irrotettu, emme ota tuotetta palautuksena vastaan.